چهار شرور مسلح در جریان رزمایش پاک‌سازی کویر بردسکن به هلاکت رسیدند قاچاقچیان بین المللی به ۵ سال حبس و ۶ هزار میلیارد جزای نقدی محکوم شدند دیدار محسنی‌اژه‌ای با مقام عالی قضایی پاکستان هانی کرده با اصابت ۲ گلوله پلیس بازداشت شد پیش‌بینی افزایش گردوخاک از دوشنبه در تهران اسامی برخی محصولات خوراکی غیرمجاز اعلام شد اعلام جرم دادستانی تهران علیه مدیران دو رسانه دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری حقوق دانش‌آموزان سنندجی عزل مدیر آموزش و پرورش ری درپی پرونده تعرض به دانش‌آموزان جزئیاتی از پرونده تعرض یک معلم به دانش‌آموزان در شهر ری نیسان آبی رکورد دار واژگونی در روز‌های بارانی/جایگزینی گاردریل‌ها با نیوجرسی در بزرگراه‌های پایتخت اصلاح آیین‌نامه تغذیه دانشجویان/اختصاص ۴ همت به حوزه تغذیه پلیس: آزارگر زنان تهرانی دستگیر شد + عکس متهم توقیف ۱۱ فروند قایق شوتی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس واریزی حقوق معلمان و فرهنگیان با احکام جدید / میزان افزایش حقوق معلمان

عدم ثبت‌نام مدارس از دانش‌آموزان با "نمرات ضعیف" تخلف است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام‌نکردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف تخلف است، گفت: این موضوع ناشی از سیاست‌گذاری‌های نامناسب آموزشی در کشور است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 31
کد خبر: ۲۵۲۵۹۷

به گزارش راهبرد معاصر،‌ سید ابوالحسن مصطفوی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره ثبت‌نام‌نکردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف اظهار کرد: این رویه اشتباه و تخلف است چون عملکرد ضعیف دانش‌آموزان ناشی از سیاست‌گذاری‌های نادرست آموزش و پرورش در بی‌توجهی به مدارس دولتی است.

 

وی افزود: عدم ثبت‌نام از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف باعث بازماندگی از تحصیل می‌شود و این اقدام خلاف عدالت آموزشی است، بنابراین مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید در این رابطه پاسخگو باشند.

 

مصطفوی متذکر شد: موضوع ثبت‌نام‌نکردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف قابل پیگیری توسط مجلس شورای اسلامی است و در جلسه کمیسیون آموزش این موضوع بررسی خواهد شد.

 

وی بیان کرد: سیاست‌گذاری‌های آموزشی نیاز به بازنگری دارد، در حالی که در یک سو بر مهارت‌آموزی و تغییر در شیوه آموزش‌های ارائه‌شده در مدارس با هدف ارائه دانش کاربردی تأکید می‌شود و حتی این موضوع از سوی رهبر انقلاب هم مورد تأکید قرار گرفته است اما شاهد هستیم سیاست‌گذاری‌ها همچنان در مسیر تقویت حافظه‌محوری و ارائه دروس غیرکاربردی است.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: روند فعلی باعث می‌شود افراد صاحب قدرت و ثروت با دستیابی به مدارس باکیفیت و معلمان بهتر نمرات بالاتری دریافت کنند، از سوی دیگر با اعمال سهم بالای نمرات دوره متوسطه دوم در کنکور می‌توانند به دانشگاه‌های بهتر راه یابند./ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار